نور فاطمه نور زندگی
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:8 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

نور فاطمه، نور زندگی

امام صادق(ع) فرمود: پس از اینکه فاطمه دختر پیامبر اسلام(ص) از مادر متولد شد، نوری از آن بزرگوار ساطع شد که وارد خانه های مکه گردید و در شرق و غرب زمین محلی باقی نماند مگر اینکه نور حضرت به آن سرایت کرده باشد. این روایت بر عظمت این مولود مبارک نزد خداوند دلالت می کند. از برکات این نوزاد همین بس که به گلستان رسالت نور و نشاط بخشید و بر خلاف رسم ناپسند جاهلیت که دختر زادن ننگی عظیم به شمار می آمد، کانون وحی غرق در نور و نشاط گشت. در شأن و جایگاه ملکوتی حضرت صدیقه طاهره(ع) همین بس که خدای جهان مژده تولدش را با « انا اعطیناک الکوثر» به رسول خود داد و خیر کثیری را به خاندان وحی عنایت کرد که نسل پیامبر را تا قیامت امتداد بخشد.

 زهرا بسان زنانی نبود که در خانه بنشیند و از مسائل پیرامونش بی خبر باشد بلکه با هوشمندی و آگاهی به تحلیل و تبیین مسائل جاری عصر خود می پرداخت. وی در دوران پس از پیامبر، حمایت از امام بر حقّش، امام علی(ع) را به عهده گرفت. فاطمه مشعل حقیقت را به دست گرفت تا برای توده های مردم که امر بر آنها مشتبه شده بود، موضوع را بیان کند.

 او همچون دیگر افراد بشر، حق خود را مطالبه می کرد، خواه این حق بخشش یا عطیه ای از رسول خدا باشد یا میراث یا حقوق شرعی. مطالبه فدک حق او بود و خطبه فدک پرتوی از انوار زلال هدایت.

چه بسیارند افرادی که با نور فاطمه هدایت شدند و سخنان گوهر بار وی در خطبه فدک راهگشای آنها شد. عبدالمنعم حسن سودانی یکی از آنهاست...

آری:

فاطمه(ع)، نور هدایت است؛

                                 فاطمه(ع)، نور حقیقت است؛

                                                        فاطمه(ع)، نور زندگی است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: