شخصیت
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:شخصیت, :: 13:29 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

با آنکه پول بي ترديد به ما کمک مي کند تا خودمان را از طريق آنچه دور و بر خود داريم بهتر نشان دهيم به کار بردن خلاقيت در ايجاد خانه اي گرم و صميمي که نشان دهنده شخصيت ما باشد به دکوراسيون آنچناني ،خريد کالاهاي اقساطي با دسته چک نيازي ندارد.
امروز به خاطر سقفي که بالاي سرتان داريد و شما و عزيزانتان را در خود حفظ مي کند ، شکر خدا را به جا آوريد. لحظه اي درنگ کنيد و به کساني بينديشيد که به خاطر مرگ ، طلاق ، بدهي ، يا حوادث و بلايا کانون زندگي و خانه خودشان را از ذست داده اند، فکر کنيد و به خاطر خانه اي که داريد  سپاسگزار باشيد.
هنر زيبا چيدن اثاث:
وقتي اقوام و دوستان وارد خانه اي مي شوند ، حال و هواِ ويژگي هاي آن را احساس مي کنند. اين عناصرند که به خانه اي حس هويت ، انرژي ، شور و شوق و گرما مي بخشند و اعلام مي کنند ما اين گونه هستيم و اين گونه زندگي مي کنيم.نظم را وارد زندگي خود کنيد ، با بي طرفي الگوهاي زندگي را از نظر بگذرانيد و توجه خود را به اشيايي که پيرامون شما را احاطه کرده است ، متمرکز کنيد:
* اگر از يادگاري هاي قديمي به ارث رسيده خسته شده ايد ، خودتان را از شر آنها خلاص کنيد.
* وسايل منزلتان متناسب با متراژ خانه يا آپارتمانتان باشد، تلويزيونهاي بزرگ ، مبلمان بزرگ ، اين ها چيز هايي نيستند که شما براي يک فضاي کوچک لازم داريد.
*اکنون فرصتي مناسب براي صورت برداري و باز نگري لباسهاي درون کمد و رابطه ما با آنهاست ، لباسهايي را که دوست داريد ، جدا کنيد و لباسهايي را که به مدت يکسال اصلأ آنها را نپوشيده ايد را به موسسات خيريه بدهيد.
* کمد ظرف ، کابينت ، انباري ، کتابخانه خود را خلوت کنيد و دور و بر خود را از خرت و پرت هايي که دور و بر شما را احاطه کرده است ، پاک کنيد.( تلنبار کردن اشياء غير قابل مصرف که براي روز مبادا جمع آوري کرده ايد ،فکرتان را نيز تلنبار مي کند.)
اصل اين حرکت براي رسيدن به اين شناخت است که پرورش روح به وسيله زيبايي محيط تا چه حد اهميت دارد. اين گونه به نظر مي رسد که شعرا قرن هاست که با احساسات شور انگيز شاعرانه ،به زندگي خانوادگي و امور خانه و خانواده جلا داده اند .
شکي نيست که دليلش زندگي کردن با زنان بردبار ، مهربان و مدير و مدبري بوده است که توانسته اند پناهگاهي منظم و راحت براي آنان ايجاد کنند تا با آرامش به کار خود بپردازند.و اين نکته اي است ظريف و مهم که در آموزه هاي ديني ما نيز بر آن تاکيد فراوان شده است.
امروزه مادران به جاي ياد دادن هنر کدبانو گري به دختران خود ، کتابهاي راز و رمزهاي زنانه را مي دهند تا بخوانند !
درست است که امروزه زنان همزمان امور داخل و خارج خانه را با هم اداره مي کنند ، اما هنگام برگشتن از سر کار بچه هاي خسته و عنق را با خود يدک مي کشند ، هنگام ورود به خانه هيچ چيز در جاي درست خود قرار ندارد، استفاده از غذاهاي آماده و فست فودها و غذاهاي سرد و فريزري جاي خود را به غذاهاي گرم و معطر سنتي داده است و......
امروزه بسياري از زنان بسياري از امور اداري و تجاري را خوب اداره مي کنند ولي کوچکترين اطلاعي از ماهرانه اداره کردن خانواده خود ندارند و اين يکي از دلايل خشمگين شدن ، احساس سرخوردگي ، افسردگي و ناکامي در آنان مي باشد.
امروز بياييد با به کار گيري وقت و انرژي خلاق براي امور خانه و زندگي خود ، آرامش را به کساني که دوستشان داريد ، هديه کنيد.
««سيمون دوبوار در کتاب جنس دوم خود در باره تکراري بودن کار زنها اظهار مي دارد : تميز کثيف مي شود ، کثيف تميز مي شود ، بارها و بارها ، روز از پي روز»»
امروز بياييد کارهاي روزانه خانه داري را به عنوان نوعي دعا و نيايش شخصي تلقي کنيم ، اهميتي که به خانه و زندگي مان مي دهيم ومراقبتي که از آن مي کنيم ، به گونه اي بسيار ظريف و زيرکانه و در عين حال چشمگير و معنادار ميزان عزت نفس ما را آشکار مي سازد.

اما چگونه و از کجا شروع کنيم ؟لطفا پيامهاي بعدي را دنبال کنيد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: