نیاز و خواسته
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:نیاز, :: 13:24 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

خواسته آن چيزي است که خود به خود اولويت و ضرورت ندارد ، انگيزه خواسته بر اساس محرکهاي بيروني است ، ارادي و آگاهانه است ،هدفمند است ، نياز به برنامه ريزي دارد ، و در ميان مدت و بلند مدت هم مي تواند محقق شود.
با کمال تأسف بايد اقرار کنم که براي بسياري از خانمها تميز ميان اين دو مشکل است ، آنوقت از خود مي پرسند که چرا تا اين حد ناديده گرفته مي شوند و احساس غمگيني و افسردگي مي کنند.
دوستان خوب و صميمي من !
چه کسي به جز خودتان مي داند که چه مي خواهيد يا چه چيز نياز داريد؟
اگر منتظريد اتفاقي بيفتد يا منتظر چيزي هستيد که به شما عشق بورزد تا زندگيتان را بهبود بخشد ، بهتر اين است که روي يک صندلي راحت بنشينيد و لم دهيد ، در آن صورت خواهيد ديد که کسي از در نمي آيد. در مرکز زندگي خود قرار گرفته ايد تا ميدان دار آن باشيد و مسئوليت آنچه را که احساس مي کنيد ، آنچه را که نياز داريد و آنچه را که مي خواهيد ، بپذيريد.
شما نيازمند اين هستيد که خود را باور داشته باشيد تا ايفاي نقش کنيد ،لطف کنيد ، قبول کنيد ، عشق ورزي کنيد و چهره اي گشاده داشته باشيد . خود باوري مهمترين نقطه قوت شما براي رسيدن به خواسته هايتان مي باشد.تا به موفقيت نايل آييد و در جهت خود حرکت کنيد.کمبود هايي که در پژوهش خود مي يابيد شما را نااميد نسازند ، دانش شما از کمبودهايتان به اندازه دانش تان از نقاط قوتتان مهم است. زماني که از ضعف خود آگاهي داريد مي دانيد که به دنبال چه باشيد. متوجه خواهيد شد راه خود را چگونه پيدا کنيد.
*شما به خطر نياز داريد تا به شما هشدار دهد که علايق خود را از دست ندهيد و در شما تلاشي ديگر ايجاد کند تا با آن به اهداف خود نائل شويد.
*براي رسيدن به خوشبختي نياز به اين داريد که هويت خود را در يابيد و به خود تعلق داشته باشيد ، نه به پيشگويي هاي کاذب. 
*نيازمند اين هستيد که انتظارات واهي خود را رها کنيد ، به آن چشم نداشته باشيد که زندگي بايد چنان باشد و چنين باشد تا ديگر نياز نداشته باشيد . در باره ديگران واقع گرايانه قضاوت کنيد ، فکر کنيد چيزي براي دادن ندارند.
*نيازمند اين هستيد که زندگي در گذشته را رها کنيد . بايد ياد بگيريد که ديگران را ببخشيد
*شما نيازمند اين هستيد که گوش دادن را ياد بگيريد تا از ديگران بهترين چيزها را بگيريد و آنها را پرورش دهيد.
*شما نيازمند اين هستيد که خود را جدي بگيريد و بفهميد که همواره در حال رشد هستيد.
*شما نيازمند اين هستيد که ميخ خود را محکم بکوبيد ، از تقلب و صحبت هاي بي سر و ته و مغالطه پرهيز کنيد.
*شما نيازمند اين هستيد که صداقت پيشه کنيد ، ار دروغ بپرهيزيد و زندگي خود را اصلاح کنيد.
*شما در زنگي خود به هدف نياز داريد . شما بايد روي آن هدف کار کنيد و زندگي را ايجاد کنيد که خواهان آن هستيد ، نه در يک اميد خالي براي رهايي.
*شما نياز داريد که از چاه مظلوميت و قرباني بودن بيرون بياييد و سهم خود را برداريد ! چگونه ؟
خيلي ساده است ، با کمي شجاعت و اعتماد به نفس . لطفا در همين جا  براي فکر کردن لحظه اي مکث کنيد:
چقدر در اشتياق چيزهايي که دوست داشته ايد ، سوخته ايد؟ امروز همه ما سهم خودمان را از خاکسترها داريم ، همراه با خاطره چند جرقه درخشان که نشان دهنده تلاشهاي ماست. در طي ساليان چه روياهاي گرانبها و پر ارزشي را که در زير خروارها خرده سنگ و دود ، زير لايه هايي از ناپختگي ، نيت هاي (ظاهرأ ) خوب ، واگذاري و تسليم ، وازدگي و طرد ، گزينش هاي نادرست ، زمان نامناسب ، کوشش هاي نافرجام ، اشتباهات و شرايط پيش بيني نشده ، بازي سرنوشت و فرصت هاي از دست رفته مدفون نکرده ايم.
و حالا وقتش رسيده طوري زندگي کنيد که به کمال برسيد ، پس لازم است زندگي خود را تجزيه و تحليل کنيد . زندگي تجزيه و تحليل نشده ممکن است ارزش زندگي کردن نداشته باشد ، اما زندگي ، زندگي نشده ، قطعأ ارزش تجزيه و تحليل ندارد.
با دلي سرشار از اشتياق الهي ، نياز ها و خواسته هايتان را طلب کنيد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: