روح
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:روح, :: 13:22 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 خدايا تو راسپاس

پيدا کردن خود واقعي ، روح شادي
سخني دوستانه با خانمها
««زندگي نمايشي است که اگر در آن نقش اول را خود بر عهده بگيريم ، ممکن است بيشتر به قدرت هيجان و شکوه زندگي حقيقي دست پيدا کنيم.»»
بسياري از زنان به لحاظ عاطفي و ابراز محبت و ايثار بيکران آنچنان از خودشان دور مي شوند که حتي ديگر خودشان را نمي شناسند و اگر بنا به اتفاق چشمشان به آينه بيفتد از خودشان مي پرسند اين چه کسي است؟
او به گونه اي مبهم آشنا به نظر مي رسد اما شبيه به زني نيست که انتظار داشت آنجا ببيند.روانشناسان اين پديده را جابجايي خود مي نامند و معمولأ وقتي رخ مي دهد که فشار روحي بسيار زياد باشد.
اما اشکال کار در کجاست؟
خطا اين جاست که ما از حسي درست از خود جدا افتاده ايم ، خود واقعي مان را گم کرده ايم و دلمان براي او تنگ شده است. اما خبر خوب اين است که صبورانه با خودتان آشتي کنيد ، به زمزمه هاي قلبتان گوش کنيد ، با خود واقعي تان ارتباط برقرار کنيد ، فانوس عشق را برداريد تا گذرگاه شما را به سوي کمال و يکپارچگي نور افشاني کند.
آنچه در بسياري از روز هاي زندگي ما  خالي است احساس واقعي لذت بردن از زندگي است که سپري مي کنيم . وقتي واقعأ از آنچه که دوست داريم ، باخبر نيستيم ، درک لحظات شادي بخش سخت خواهد بود. ما بايد بياموزيم تا لحظات کوتاه و راستيني را که با خود رضايت و خشنودي به همراه مي آورند را بيابيم.
پختن نوعي شيريني جديد ، گذاشتن يک دسته گل تازه يا گياه سبز روي ميز پذيرايي ، نهارخوري يا ميز کار، نشستن و لم دادن براي نوشيدن يک فنجان چاي ، پياده روي سبک ، جا به جا کردن برخي از اشيا منزل ، پنجره ها را باز کردن براي جاري کردن انرژي کاينات به درون منزل ، مطالعه کتاب ، فراهم نمودن فرصتي براي ديدن برنامه دلخواه از تلويزيون ، پوشيدن لباسهاي راحت  با رنگهاي متنوع و شاد  و البته داشتن لبخند ي زيبا و مليح که مي تواند روح شادي را به خودتان و اعضاي خانواده هديه کند.
 به همين سادگي !!
نکته اين جاست چند نفر از ما در حالي که واقعأ در رودخانه فراواني فرو رفته ايم ، روزهاي زندگيمان را خشک و تهي مي گذرانيم و تشنه شادي هستيم! 
امروز بياييد عطشمان را براي زندگي خوب که خيال مي کنيم سر نخ و عنان اختيارش در دست ديگران است ، با قدر دانستن از مواهبي که هم اينک در زندگي خود داريم خاموش کنيم ، آن وقت است که مي توانيم دل هاي خرسند را به جهان هديه کنيم.
فکرهايي که در عين سادگي باعث لذت و خوشي شما مي شوند را بشناسيد و ليست کنيد. ذهنيت تازه اي در مورد شادي ايجاد کنيد و به اين نحوه تفکر که چيزهايي خارج از اختيار مان براي ما شادي به ارمغان مي آورند ، پايان دهيم .
خواهران خوب من :
شادماني يک کالاي تجملي بي اهميت و چشم پوشيدني نيست ، به شرط آنکه آن را يکي از اولويت هاي زندگي شخصي خود به شمار آوريم.
@ يادتان باشد :
اگر مي خواهيم زندگي شاد ، خلاق و پر باري داشته باشيم ، لازم است ميان خواسته ها و نياز هايمان تفاوت قايل شويم ؟ چگونه ؟
اگر خداوند توفيق دهد و عمري باقي باشد انشاالله در پيامهاي آينده به آن خواهيم پرداخت .
دست حق نگهدارتان! 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: