کفش
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:کفش, :: 13:18 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند دوستدار سادگي

 
پوشيدن کفشهاي پاشنه بلند سلامت زنان را تهديد مي کند!
 
آيا مي دانيد سالانه 20 هزار زن به خاطر پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند راهي بيمارستان مي شوند؟
پژوهشگران پس از بررسي نتايج تحقيقات جديدي هشدار دادند که پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند ، سالانه 20هزار زن را راهي بيمارستان مي کند.متخصصان مي گويند: اگر چه کفش هاي پاشنه بلند ممکن است چند سانتي به قد شما اضافه کند اما مانند ساير روشهاي غير طبيعي به قيمت تهديد کردن سلامتي شما تمام مي شود.
اين تحقيقات نشان مي دهد که پوشيدن کفش هايي با پاشنه هايي به ارتفاع چند سانتي متر نه تنها به پاهاي شما آسيب مي رساند بلکه حتي ممکن است منجر به بروز حوادث خطر سازي شود. بر اساس نتايج اين مطالعات ، بيش از يک سوم زنان وقتي اين کفشها را مي پوشند حين راه رفتن به زمين مي خورند و دچار آسب ديدگي مي شوند.
با توجه به تحقيقات اخير ، جمعيت زناني که تمايل به استفاده از اين کفش ها را دارند ، افزايش يافته است. اين بررسي ها نشان مي دهد که نوجوانان دختر بيشترين آسيب را از اين جهت مي بينند. به طوري که طبق آمار دختران زير 18 سال 50بار بيشتر از مادارنشان در معرض ابتلا به مشکلات استخوان لگن ناشي از پوشيدن اين کفش ها قرار دارند. هم چنين ميزان بروز کمر درد در بين دختران نوجوان که کفش هاي پاشنه بلند مي پوشند 10برابر افزايش پيدا مي کند.
در اين پژوهش بيش از 1000 دختر نوجوان که از اين کفش ها استفاده مي کردند تحت مطالعه قرار گرفتند.برخي از فيزيو تراپيست ها ي شرکت کننده در اين پژوهش هشدار دادند که مشکلات ناشي از پوشيدن اين کفش ها ممکن است تا حدي پيش روي کرده و شدت پيدا کند که فرد ناچار به جراحي و پيوند استخوان گردد.
توجه : کفشهاي کاملأ تخت نيز از نظر پزشکي توصيه نمي شود . کفش مطلوب و مناسب معمولأ کفش هايي با ارتفاع 3تا4 سانتي متر است.
با آرزوي سلامتي! 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: