خالق
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:خالق, :: 13:4 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 يا من احکم من کل حکيم

تسلط بر ذهن
با تشکر ار همکاران محترمي که در خصوص پيام نامه شماره (16) مثبت انديشي  اظهار لطف نموده اند و اذعان داشته اند که تغيير افکار منفي و عادتهاي  نامطلوب بسيار سخت  و تقريبا غير ممکن مي باشد ، مطلب زير تهيه گرديد که اميدوارم راهگشا باشد.
ياران صميمي،
 در باطن شما هوشمندي و اقتدار وصف نا پذيري هست که مدام به انديشه ها و کلام شما پاسخ مي دهد، هنگامي که با انتخاب آگاهانه انديشه هاي خود تسلط بر ذهن را مي آموزيد ، خود را با اين قدرت متحد مي کنيد. نپنداريد که اختيار شما تابع ذهن است . اختيار ذهن در دست شماست. شما از ذهن خود استفاده مي کنيد. شما مي توانيد انديشه هاي قديم خود را متوقف کنيد و از انديشه هاي کهنه دست برداريد.
هر گاه انديشه قديم شما کوشيد که باز گردد و بگويد:« عوض شدن خيلي سخت است» اختيار ذهن را به دست بگيريد و به ذهن خود بگوييد :« من اکنون اين اعتقاد را انتخاب مي کنم که ايجاد دگرگونيها براي من آسان شده است.»
شايد مجبور باشيد که اين گفتگو را چند بار در ذهن خود ادامه بدهيد يا حتي به نگارش در آوريد تا سر انجام تصديق کنيد که اختيار در دست شماست و هر چه شما بگوييد همان خواهد شد.
تنها چيزي که در اختيار شماست انديشه اين لحظه است.
انديشه هاي آينده نيز هنوز شکل نگرفته اند و نمي دانيد که چه خواهند بود. انديشه اين لحظه ، يعني انديشه اي که هم اکنون در سر داريد ، کاملأ در اختيار شماست.
مثلأ اگر بچه اي داشته باشيد که هميشه اجازه داشته تا دير وقت بيدار بماند و ناگهان شما تصميم بگيريد که اکنون مي خواهيد اين بچه هر شب سر ساعت هشت بخوابد ، فکر مي کنيد ماجراي نخستين شب چگونه خواهد بود؟
کودک بر ضد اين قانون جديد عصيان خواهد کرد و پاهايش را بر زمين خواهد کوبيد و فرياد خواهد کشيد و تا آنجا که بتواند خواهد کوشيد که به رختخواب نرود . اما اگر شما در کمال آرامش به تصميم خود بچسبيد و بسيار محکم و استوار بگوييد که اين وقت جديد خوابيدن است ، عصيان کمتر و کمتر خواهد شد. پس از دو سه شب اين قانون تازه استقرار خواهد يافت.
ذهن شما نيز همين گونه است. الته نخست عصيان خواهد کرد ، چون نمي خواهد از نو تر بيت شود. اما اختيار در دست شماست.
اگر مصمم و متمرکز بر جا مانيد ، چيزي نخواهد گذشت که شيوه جديد تفکر استقرار خواهد يافت و هنگامي که در مي يابيد شما قرباني در مانده انديشه هايتان نيستيد ، بلکه حاکم ذهن خود هستيد ، احساسي نيکو به شما دست مي دهد.
به خود تاکيد کنيد:
من خالق زندگي خويشم.
اکنون زندگي خود را دقيقأ به صورتي که مي خواهم ، مي آفرينم.
 
قدرتمند ،آگاه ،پر توان باشيد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: