مشکل گشا
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:مشکل گشا, :: 12:30 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 يا کاشف الکروب

««م»» مشکلات را بردار !
مشکلي نيست که آسان نشود                              مرد بايد که هراسان نشود
خداوند در سوره انعام آيه 59 مي فرمايد:
هيچ برگي از درختي نمي افتد ، مگر به اذن او.
با درک اين مهم و اين که تمامي امور ما زير نگاه عميق خداوند جاري است نگاهي به مشکلات خود مي اندازيم:
*مشکلات از دو راه بر ما حادث مي شود:1- انتخاب خداوند 2- انتخاب خودمان
شايد به جرأت بتوان گفت : انتخاب خداوند همان آزمايش الهي است ، آنان که شاگردان عزيز و بندگان خوب خدا هستند در معرض آزمايش بيشتري هستند و به رنج هاي بي شماري دچار مي شوند.
*خوب است اين را بدانيم که کمي غم برايمان بد نيست ، زيرا در پس هر رنج و درد درسي نهفته است!
««در گلزار جهان گلي که مي سوزد و گلاب مي شود ، نيک بخت تر از آن گلي است که روي خاري روييده و روزي دو مي ماند و سپس پژمرده مي شود و مي خشکد.»»
*به تعبيري حضور رنج ، تقربي است به در گاه خداوند ، اما اگر همراه با صبر و آرامش باشد.
 اما در انتخاب خودمان ،اگر ايمان بياوريم که مشکلات = زندگي و بفهميم که وجود هر مشکل براي ما حضور يک معلم و در نتيجه يک تجربه مفيد است ، ديگر، آن قدر ها هم از زندگي دلخور نخواهيم بود. 
 *نيم نگاهي به مشکلات کذشته بينداز ، يک زمان تصور مي کردي که ديگر اميدي به زندگي نيست و اکنون با لبخندي سرشار از لذت کسب يک تجربه به آن مي نگري . مطمئن باش فردا هم به مشکلات امروز خودت با لبخند مي نگري!
 *بايد ايمان بياوريم که در اوج مشکلات هرگز تنها نيستيم ، اگر اندکي بايستيم و از هر چرايي خود را رها کرده و به او فکر کنيم ، آنگاه مشاهده مي کنيم که مشکلات چگونه کمرنگ مي شوند و محو.
  @@فراموش نکن : با مشکلات نجنگ! آنها را دوست داشته باش و بدان آنها آمده اند تا تو را تعالي و ارزش بخشند.
 براي روشن تر شدن موضوع حکايت زير را بخوان: 
  يک سخنران در مجلسي که تعداد کثيري حضور داشتند يک اسکناس 100 دلاري از جيب بيرون  آورد و پرسيد : چه کسي مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟
 دست همه حضار بالا رفت!
  سخنران گفت : بسيار خوب من اين اسکناس را به يکي از شما خواهم داد ولي قبل از آن مي خواهم کاري کنم ، سپس اسکناس را مچاله کرد و پرسيد: چه کسي مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟ باز هم دست حضار بالا رفت!!
اين بار سخنران اسکناس مچاله شده را بر زمين انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد سپس اسکناس را برداشت و پرسيد : خوب ،حالا چه کسي حاضر است صاحب اين اسکناس شود؟
  باز هم دست حضار بالا رفت!!! 
  سخنران گفت: دوستان مي بينيد! با اين بلاهايي که من سر اين اسکناس آوردم از ارزش اسکناس چيزي کم نشد و همه شما خواهان آن هستيد ، و ادامه داد:
عزيزانم!در زندگي واقعي هم همين طور است ، ما در بسياري موارد با تصميماتي که مي گيريم يا با مشکلاتي که مواجه مي شويم ، خاک آلود مي شويم و احساس مي کنيم که ديگر هيچ ارزشي نداريم. ولي هرگز اين گونه نيست و صرف نظر از اينکه چه بلايي سرمان آمده است ، هرگز ارزش خود را از دست نمي دهيم و هنوز هم براي افرادي که دوستمان دارند ، آدم پر ارزشي هستيم! و از همه مهم تر براي خودمان که هدفمند هستيم و آگاه! اگر تلاش و پايمردي را در رفع مشکلات از ياد نبريم.
##يادمان باشد:
  *کاري که در برابر ماست به بزرگي نيرويي نيست که پشت سر ماست و خداوند فرموده : من از پدر و مادر به شما مهربانتر و نزديک ترم! و اگر به ديده بصيرت بنگريم ، مي بينيم که به راستي چنين است و عشق و اراده خداوند در همه امور ما جاري و ساري است.
««گاهي دلتنگ مي شويم و آسمان چشمانمان ابري و شرجي مي گردد ، ولي بايد بدانيم هر آسمان ابري بالاخره بارشي دارد و به دنبال بارش ، رويش طراوت و تازگي و شادماني در مزرعه دلمان را به تماشا مي نشينيم!»»
 *براي رفع مشکلات ، آرام باش ، توکل کن ، تفکر کن ، سپس آستين ها را بالا بزن ، آنگاه دستان خداوند را مي بيني که زودتر از تو دست به کار شده !
به مشکلات به عنوان يک آموزگار نگاه  کن ، البته با توجه به پيوست در علامت کليپس!!
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: