لیوان
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:لیوان, :: 12:29 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند همه مهر و همه خوبي

  ليوان را زمين بگذار !
  استادي در شروع کلاس درس ليواني پر از آب به دست گرفت ، آن را بالا گرفت که همه ببينند . بعد از شاگردان پرسيد: به نظر شما وزن اين ليوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند : 50گرم ، 100 گرم ، 150 گرم...
استاد گفت : من هم بدون وزن کردن نمي دانم وزنش چقدر است . اما سئوال اين است : اگر من اين ليوان آب را چند دقيقه همين طور نگه دارم ، چه اتفاقي خواهد افتاد ؟
شاگردان گفتند : هيچ اتفاقي نمي افتد.
استاد پرسيد:
خوب اگر يک ساعت همين طور نگه دارم چه اتفاقي مي افتد؟
يکي از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد مي گيرد.
- حق با توست. حالا اگر يک روز تمام آن را نگه دارم ، چه ؟ 
- شاگرد ديگري جسارتأ گفت : دست تان بي حس مي شود. عضلات به شدت تحت فشار قرار مي گيرند و فلج مي شوند و مطمئنأ کارتان به بيمارستان خواهد کشيد . و همه شاگردان خنديدند.
استاد گفت : خيلي خوب است . ولي آيا در اين مدت وزن ليوان تغيير کرده است ؟
شاگردان جواب دادند : نه .
-پس چه چيز باعث درد فشار روي عضلات مي شود؟ در عوض من چه بايد بکنم؟....شاگردان گيج شدند.
- يکي از آنها گفت : ليوان را زمين بگذاريد.
استاد گفت: دقيقأ مشکلات زندگي هم مثل همين است. اگر آنها را چند دقيقه در ذهنتان نگه داريد ، اشکالي ندارد . اگر مدت طولاني تري به آنها فکر کنيد ، به درد خواهد آمد . اگر بيشتر نگه شان داريد ، فلج تان مي کند و ديگر قادر به انجام کاري نخواهيد بود!!
*فکر کردن به مشکلات زندگي مهم است ، اما مهم تر آن است که در پايان هر روز و پيش از خواب آنها را زمين بگذاريد . به اين ترتيب تحت فشار قرار نمي گيريد.
هر روز صبح سر حال و قوي بيدار مي شويد و قادر خواهيد بود از عهده هر مسئله و چالشي که برايتان پيش مي آيد ، بر آييد.
@@ دوست من يادت باشد که ليوان آب را همين امروز زمين بگذاري. و اگر از اين مطلب خوشت آمد ، پيام بعدي رو دنبال کن !
 
هموار باد همواره راهي که در پيش رو داري.
 
 


نظرات شما عزیزان:

شایسته55
ساعت20:49---28 فروردين 1391
این مطلبو چند وقت پیش جایی خونده بودم ولی از اون مطالبیه که لازمه هرچند وقت یکبار واسه آدمایی مثل من و تو یادآوری بشه. ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: