نگاه
نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:نگاه, :: 12:20 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 وی افزود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو و آرایش کند، خداوند نماز او را قبول نمی کند، تا اینکه برای پاک ساختن خود از آن، غسل کند چنانکه خود را از جنابت، غسل می دهد.

پورباقر گفت:‌ زن هرچه عفتش بیشتر باشد در قلب مرد بیشتر جای دارد و زن بی بند و بار چون ترس از خداوند در دلش نیست و عفت ندارد نمی تواند محبت شوهرش را به دست آورد.

 وی همچنین بد حجابی را آفت تحصیل علم و موجب تباهی شخصیت دانست و ادامه داد:‌ هرچه قدر زن، عفت بیشتری داشته باشد، در تحصیل علم موفق تر است. در مورد کمبود تربیت و شخصیت و محبت همین طور است این کمبود ها را نمی توان با عشوه و ناز و کرشمه و با نگاه کردن مردم به دست آورد، جز آنکه آدمی روز به روز از نظر روحی افسرده و ناامیدتر و از لحاظ جسمی زشت تر، و از نظر اجتماعی مورد تنفر انسانهای مؤمن قرار خواهد گرفت.

 این کارشناس افزود:‌ زن بدحجاب به جای اینکه عفت را که ارزش زیادی دارد حفظ کند تا مردم با عزت و احترام به سراغ او بیایند، با بدحجابی و نشان دادن خود به دیگران، خویش را بی ارزش می کند.

 وی اضطراب دائمی را از نیز عوارض بد حجابی بر شمرد و گفت: وقتی اصل و کمال در انسان لباس و مدپرستی باشد هرچه می بیند، می خواهد و دائم به فکر تهیه آن است و چون آماده کردن آنها مشکل و گاهی نامقدور است، روح او همیشه مضطرب و پریشان است و مانند کسی است که گم کرده خود را پیدا نمی کند.

حفظ حجاب موضوعی است که هم از نظر عقل و منطق تأیید می شود و هم از نظر فطرت و دین. حال سؤال اینجاست که با این همه چرا جامعه اسلامی ما باید هر روزه شاهد گسترش بی‌حجابی و پس از آن دست و پنجه نرم کردن با پیامد های آن باشد؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: